How to I create a card payment page

How do I create a page that takes card payments and link them to paypal or google pay?

2 Likes

STRIPE gateway de pagamento e apis (xano) é melhor para quem nao quer digitar muita coisa e sem código tambem.Quando voce vincular sua api ao appgyver tomo cuidados em todos os dados dela e escolher quais voce vai manipular.

Mas eu acredito que essas plataformas não tem integração com appgyver , mas crie uma conta nelas para você verificar , eu pessoalmente tenho conta PayPal , mas nunca observei se tem conta para desenvolvedor. Como já falei para vc tenho pouco tempo de appgyver . E na verdade tenho até preguiça de entra nos fóruns , e não queria entra , mas estou observando um monte coisas , e como tem gente muito inteligente. Tem pessoas nesses fóruns que assusta , de tão boas que ela são.Já que você citou essas integração , não seria surpresa se no futuro a plataforma appgyver obtivesse integração total , com o maior gateway de pagamentos do mundo , que é a STRIPE. Já se pode usar essas API dessa plataforma , porque não algo mais inovador.

Thank you very much, I will look into that…

1 Like

ok, got it thank you

1 Like

existie um botao para quem tem conta paypal ; voce colocar esse botao na sua pagina web ou app ; esse botao é um botao de pagamento. não sei se voce gostaria que fosse isso.

Thank you :pray:t3:. Definitely a step in the right direction. Could you tell me where I could find that the PayPal button?

Nicholas

1 Like

Thank you for this. I have created a paypal button but I don’t know how to link it to my Appgyver APP. I know it is easy to embed in a website but my project is purely app based. I guess the button on my app will open a new page on the app which shows the paypal button to allow the subscriber to make a payment

1 Like

you could use a webview component and embed the html embed code. or you could just use a button that links to the paypal payment page.

1 Like

Excellent thanks. I will give it a shot.

Nicholas

1 Like

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Apologies as I am a novice. where is the web component? where and how do I do that? Could you please outline the steps for me please? Thanks in advance

Hi Abidales,

where do I find summary?

1 Like

In AppGyver in the Composer for your app go into the Component Market and search for “Web” that’s how I found it. That’s as far as i got since I am now putting out other fires.

menu suspenso ao lado do p de paypal , depois na direito em baixo vai ter gerenciar botões . Kelvin , uma dica pra voce , aqui nós no Brazil amigo , estamos usando muito o gateway de pagamento da plataformar STRIPE , pesquisar algumas coisas sobre , no youtube tambem , pagamentos instantaneo , muito rapido. Mas acho que voce sabe a sua necessidade melhor. Aqui no lugar que moro paypal demora muito.Nós brasileiros estamos entre as 5 melhores escola de desenvolvedores do mundo.Mais existem muitos desenvolvedores aqui que sofrem muito.

Hello,

Thank you for taking your time to respond to me. How would I use stripe in Appgyver? I can’t find the summary button to link to stripe or paypal. There is no option to manage button.
All I see is button properties and style, nothing about summary or manage…Like I said I am new to this so I need a bit of help…
Where In Brazil are you located?

obrigado

Kelvin

1 Like

I am actually up in Canada and I’m also new to this and have the same questions you do. All I see is a lot of promises that they are interested in providing it but have not yet. Somebody suggested one has a link to a website and do the billing and payment services from a website. That may or may not work. Good luck! And let me know if you ever find out how to do it.

Nicholas

1 Like

My Friend,

Thank you for being honest with me. I really appreciate that and I would like to work with you.
How would i Use stripe in appgyver? The problem is the same, there is no option to do this that I can see in the button or summary.

I am looking for stripe function in appgyver as well

1 Like

eu também ; mais concerteza voce obteve sua api na stripe e levou para appgyver , como api rest ; key public está assim stripe. Voce pode ir em CHECKOUT em STRIPE na sua conta ou api criada ; copiar um HTML em java scripts que ficar no checkout e colocar como URL , OU HTML dentro de um BUTTON no appgyver , esse button , como o nome de buy ; existem outras formas de fazer mais ainda estou testando . Tente tambem , acredito que podemos conseguir.