How do I create a page that takes card payments and link them to paypal or google pay?
STRIPE gateway de pagamento e apis (xano) Ă© melhor para quem nao quer digitar muita coisa e sem cĂłdigo tambem.Quando voce vincular sua api ao appgyver tomo cuidados em todos os dados dela e escolher quais voce vai manipular.
Mas eu acredito que essas plataformas não tem integração com appgyver , mas crie uma conta nelas para você verificar , eu pessoalmente tenho conta PayPal , mas nunca observei se tem conta para desenvolvedor. Como já falei para vc tenho pouco tempo de appgyver . E na verdade tenho até preguiça de entra nos fóruns , e não queria entra , mas estou observando um monte coisas , e como tem gente muito inteligente. Tem pessoas nesses fóruns que assusta , de tão boas que ela são.Já que você citou essas integração , não seria surpresa se no futuro a plataforma appgyver obtivesse integração total , com o maior gateway de pagamentos do mundo , que é a STRIPE. Já se pode usar essas API dessa plataforma , porque não algo mais inovador.
Thank you very much, I will look into that…
ok, got it thank you
existie um botao para quem tem conta paypal ; voce colocar esse botao na sua pagina web ou app ; esse botao Ă© um botao de pagamento. nĂŁo sei se voce gostaria que fosse isso.
Thank you . Definitely a step in the right direction. Could you tell me where I could find that the PayPal button?
Nicholas
Thank you for this. I have created a paypal button but I don’t know how to link it to my Appgyver APP. I know it is easy to embed in a website but my project is purely app based. I guess the button on my app will open a new page on the app which shows the paypal button to allow the subscriber to make a payment
you could use a webview component and embed the html embed code. or you could just use a button that links to the paypal payment page.
Excellent thanks. I will give it a shot.
Nicholas
Apologies as I am a novice. where is the web component? where and how do I do that? Could you please outline the steps for me please? Thanks in advance
Hi Abidales,
where do I find summary?
In AppGyver in the Composer for your app go into the Component Market and search for “Web” that’s how I found it. That’s as far as i got since I am now putting out other fires.
menu suspenso ao lado do p de paypal , depois na direito em baixo vai ter gerenciar botões . Kelvin , uma dica pra voce , aqui nós no Brazil amigo , estamos usando muito o gateway de pagamento da plataformar STRIPE , pesquisar algumas coisas sobre , no youtube tambem , pagamentos instantaneo , muito rapido. Mas acho que voce sabe a sua necessidade melhor. Aqui no lugar que moro paypal demora muito.Nós brasileiros estamos entre as 5 melhores escola de desenvolvedores do mundo.Mais existem muitos desenvolvedores aqui que sofrem muito.
Hello,
Thank you for taking your time to respond to me. How would I use stripe in Appgyver? I can’t find the summary button to link to stripe or paypal. There is no option to manage button.
All I see is button properties and style, nothing about summary or manage…Like I said I am new to this so I need a bit of help…
Where In Brazil are you located?
obrigado
Kelvin
I am actually up in Canada and I’m also new to this and have the same questions you do. All I see is a lot of promises that they are interested in providing it but have not yet. Somebody suggested one has a link to a website and do the billing and payment services from a website. That may or may not work. Good luck! And let me know if you ever find out how to do it.
Nicholas
My Friend,
Thank you for being honest with me. I really appreciate that and I would like to work with you.
How would i Use stripe in appgyver? The problem is the same, there is no option to do this that I can see in the button or summary.
I am looking for stripe function in appgyver as well
eu também ; mais concerteza voce obteve sua api na stripe e levou para appgyver , como api rest ; key public está assim stripe. Voce pode ir em CHECKOUT em STRIPE na sua conta ou api criada ; copiar um HTML em java scripts que ficar no checkout e colocar como URL , OU HTML dentro de um BUTTON no appgyver , esse button , como o nome de buy ; existem outras formas de fazer mais ainda estou testando . Tente tambem , acredito que podemos conseguir.